Alla inlägg under april 2009

Av Sara - 30 april 2009 19:32

Idag har vädret varit underbart! Klar blå himmel och sol =).

Jag har ridit massa hästar och de börjar faktiskt bli riktigt fina! Börjar bli som jag vill ha dom, uppmärksamma och mjuka i bettet, de e super kul när de går frammåt!


Har ägnat åtskilliga timmar åt att tvätta Drómi, han lös vitt när vi var klara! tyvärr hade jag ingen kamera men han fick ha täcke på i hagen till en början för han rullar sig så förba..., han riktigt trycker in skiten i pälsen.  

Så nu lyser han i hagen =)

Har även haft en omgång med bilen, inte lika kul som att tvätta hästen...

Nu ska jag slagga framför soffan och ladda inför tävlingen!



Av Sara - 27 april 2009 22:02

Ja nu har jag och min pappa slitit i 2 dagar med att få upp 1 bokhylla med 2 dörrar och ett TV bord med dörrar.

Ja inte har de varit lätt, vi har slitit som djur...

När man frågar personal så tycker man att de ska vara lite kunniga eller fråga sina kolegor, men nej da, dom vet (killar...). Ja nu har vi ialla fall fått upp dom och jag e väldigt nöjd. N

u e de bara lite små detaljer kvar sen kommer lägenheten se tip top ut!


Go Natt =)

Av Sara - 25 april 2009 18:10

Idag har jag hälsat på min 3 åring Pegasus,som snart ska ridas in. Han fick jobba lite medans jag plåtade honom. Han e född musblack men kommer bli vit och han blir sakta men säkert vitar! så snar har jag 2 vita springare =)

Valparna e 7 veckor nu och åker till sina hem nästa vecka =(...

De kryllar av dom när man kommer och sticker man ner huvudet (vilket man måste) bland dom så slickar dom, sen kommer huggtänderna fram, man får passa näsan.

Men gulliga e dom och nu kan dom skälla som sina mammor och vifta med sina små svansar. Dom e så söta så man nästan spricker. Puma ska få många fler =)

Av Sara - 22 april 2009 17:03

Idag har jag ridit Drómi med ett stort leende på läpparna :), han gick hela ridturen i klockren tölt på bakdelen, men ändå i form o vilken trav vi fick till!

De börjar verkligen hända saker nu...

Han e så rolig att rida o så snäll.

De finns bilder på honom och mig på www.edebyryttargard.se bloggen, helt ok bilder.

Det bara pluppar ut lamm, de kommer 2-3 st från varje får typ 3 i timmen, helt sjukt ;)


Kram kram

Av Sara - 19 april 2009 18:43

Idag har varit en lång dag, men skit kul har den varit! Började med Hingstshow och avkomme grupp. Red Litla-Saga i Sóldans avkomme grupp, hon var lite "uppspelt" KAN MAN LUNGT SÄGA...  Vi gick som tur var några varv i ridhuset innan vi skulle rida, jag vet faktiskt inte hur de gått om vi inte gått in innan!?!

Men på uppvärmningen så behövde jag hjälp att hålla henne hon kunde liksom inte stå still när jag skulle sitta upp =S . Sen skulle vi in i ridhuset, jag behövde inte något spö i alla fall, kasta det på uppvärmingen hon satt bokstavligen på baken och vifta med frambenen, jag bara satt o försökte få någon typ av gångart...

till en början gick  de faktiskt ganska bra sen gick de fortare och fortare, de va liksom bara o hålla i sig och åka me. Men skit KUL va de =D, sen tog jag en sväng till Puma och hennes valpar, de har blivit så stora o vilka vassa tänder!!!


Hej sveis//Sara

Av Sara - 16 april 2009 21:07

Idag har jag varit i stallet i 13 timmar! Hovslagarna var här i 6 timmar, de var totalt 7 st (2 lärlingar). Så jag har servarat hästar och gått oh gått hela dagen. Sen på kvällen hade jag lektion med några ungdomar, vi hade gymkana i full fart, skit kul både för mig och dom. Sen red jag Drómi i paddocken och lösgjorde honom, han blev skit flott bitvis när han orkade bära sig rätt. Han kunde till och med trava på volt! i alla fall något varv =)

Nu ska jag i säng go natt...

Av Sara - 15 april 2009 16:57

Idag har jag fixat en rund korall till mig själv, började få väldigt ont i armarna när hästarna ville gå åt sitt håll. De va iförsig inte så konstigt eftersom staketet runt paddocken e typ 2 dm högt... Så idag gick longeringen jätte bra, fick super kontakt med "ung" hästarna ( de e typ 7 år gammla). I morron kommer 5 hovslagare och deras lärlingar till stallet, de ska sko 31 hästar & verka 6. Så då kommer hela dan typ gå. Idag fick Drómi vila, såg hur han lekte med unghästarna, han storm trivs i sin jätte hage (tar 15 min att bara gå rakt igenom den), inte kul att leta efter dom =/. Nä nu ska jag vila tills Grey`s anatomy =) 

Av Sara - 14 april 2009 20:33

Idag var jag helt själv i stallet, ganska skönt men lite tråkigt. De va väldigt många tappskor på hästarna så de fanns inte så många att rida på, då tog jag tillfället i akt att ta lite kort på gården och djuren.

Idag kom det första lammet och gu va söt den va, så liten.

Finns får, 2 isländska fårhundar och 3 andra hundraser, Islandshästar och 2 shettisar.

Idag red jag min vita springare för första gången som hans ägare (3.e gången totalt), och han va helt underbar. Lungn men ändå pigg, ohhh vilken tölt... Han bara dansa farm i kort tempo oh vi ska inte tala om ökat...

Vilken kraft och lyft!!!!!

Han e skit cool, jag kunde inte få en bättre häst, jag kunde se oss på banorna i höst ;). Passen finns där oxå, han måste bara bli lite mer musklad och lydig sen så...

Ja nu har jag berättat allt om min underbara häst och dagen som var nu e de dax att sova och drömma om Drómis 10.a för tölt =D


Hej sveis!

Skapa flashcards